Jaunimo centre – svečių diena

Posted on Updated on

Liepos mėnuo Varnių jaunimo centre buvo aktyvus. 2 dienų ir 5 dienų dviračių žygis po Lietuvą su nuotykiais, išgyvenimo stovykla prie Ruškio ežero ir kita smagi veikla. Nors draugų, atrodo turime nemažai, tačiau retai kas į jaunimo centrą užsuka. Gal nepakeliui, gal ne projektas, gal pamiršta, o gal dar nežino apie mus. Todėl labai džiaugiamės, kai jaunimo centrą aplanko įvairūs svečiai. Viena dieną, jaunimo centras prisipildė garsaus jaunatviško Kupiškio jaunimo centro jaunimo balsų.

Svečiuose pas mus apsilankė Kupiškio jaunimo centro vadovai, ten besilankantis jaunimas, profesinės mokyklos jaunimas ir smalsuoliai, kurie nori pakeliauti po Lietuvą bei nuvykti prie jūros. Kupiškio delegacijos vadovai Gaila Matulytė ir Bronius Kaminskas su smagia nuotaika lankėsi Varniuose. Delegacija didelė apie 50 žmonių, ir turbūt Varnių jaunimo centro patalpos dar tiek nebuvo talpinę vienu metu jaunimo.

Atsipūtę, pasivaišinę arbata ir sausainiais bei pabendravę prie rankų lenkimo stalo (kurį tuo metu buvo paskolinusi Telšių rpmc), kupiškėnai išvyko pasigrožėti Varnių apylinkėmis. Jiems buvo pasiūlyta aplankyti Spigino ragą, Biržulio ežero buvusias pakrantes, Sprūdės piliakalnį bei Sietuvos kūlgrindą (deja, neturėjo tiek laiko svečiai). Ir čia svečiams pasisiūlė padėti Varnių kultūros ir jaunimo centro darbuotojas Gediminas, kuris atliko gido vaidmenį.

Aplankę Varnių apylinkėse pasiūlytus esančius objektus, įsiamžinę Žemaitijos kalvose, svečiai, šiek tiek nuvargę, bet patenkinti išvyko pas kitus draugus – Rietavo jaunimo centrą. Išvykdami svečiai įteikė atminimo dovanėles: skanių saldainių dėžutę, vazelę gėlėms su Kupiškio užrašu ir 2013 metų, jaunimo mainų metu pagamintą kalendorių.

Lankymas Varnių jaunimo centro tą dieną dar nesibaigė. Išlydėjus Kupiškio jaunimo centro delegaciją, grįžtant sutikome 2 dviratininkus su dideliais krepšiais ant jų (iš toli keliauja – supratom). Pakalbinus užsienio kalba, dviratininkai atsakė ieškantys nakvynės. Jiems buvo pasiūlyta pernakvoti Varnių jaunimo centro patalpose, o tuo pačiu turėjom galimybę pakalbinti keliautojus ir pasidalinti patys keliavimo dviračiu patirtimi. Keliautojai mielai priėmė mūsų pasiūlymą, tad jie liko nakčiai jaunimo centro patalpose.

Tuo metu, kaip tik į jaunimo centrą užsuko keletas jaunuolių ir Varnių jaunimėlis neseniai buvo grįžę iš 5 dienų dviračių žygio, tad turėjom puikią galimybę pristatyti savo veiklą ir tuo pačiu paklausinėti keliautojų iš kur jie keliauja, kodėl keliauja ir kaip sekasi kelionė dviračiais.

Pasirodo dviratininkai yra iš Vokietijos. Keltu iš Kylio pasiekė Klaipėdą ir šiuo metu keliauja link Kauno, vėliau grįš į Nidą ir namo. Paklausus ar dažnai keliauja, pašnekovas Henry, mielai atsako, kad per atostogas. O į klausimą, kokias šalis jau yra aplankę dviračiais, atsako, – kasmet stengiamės aplankyti skirtingas šalis. Buvome su kolega Lenkijoje, Airijoje, o dabar lankome Lietuvą. Į klausimą ar patinka Lietuva, Henry linkteli galva ir atsako, – taip, malonūs žmonės, viskas gerai. Kiek galėjom, tiek paklausinėjom keliautojų, parodėm akimirkas iš Varnių kultūros ir jaunimo centro organizuotų dviračių žygių, pavaišinom saldumynais (keliautojai žino, kad saldainiai svarbus produktas). Taip pat pasiūlėm paragauti rūkytų lašinių, pasakę, kad tai tradicinis maistas. Vėliau dviratininkams įteikėm naminių rūkytų lašinių gabalą, kad kelionėje prisimintų mus. Dar nusifotografavę atminčiai, palikome keliautojus ilsėtis.

Atėjus ryte, keliautojai iš Vokietijos Henry (konsultantas žemės ūkio reikalais) ir Christian (profesinės žemės ūkio mokyklos mokytojas) jau buvo pasiruošę išvykti. Susitikrinę maršrutą, pasistiprinę ir užsirašę kontaktus galimiems tolimesniems ryšiams, palinkėjome gero kelio, palankaus vėjo ir atsisveikinome.

Po keletą savaičių susisiekėm su keliautojais, gavome fotografijas, kuriomis galime pasidalinti su jumis. Laukiame ir kitų smagių organizacijų atvykti į Varnių kultūros ir jaunimo centrą, pabendrauti su mumis, pasidalinti patirtimi ir smagiai praleisti laiką, lankant Žemaitijos objektus.